Serdecznie witam wszystkich! Strona ta przeznaczona jest tylko dla ludzi odważnych, śmiało stojących w obliczu NIEZNANEGO, nie bojących się NIEPOJĘTEGO, wolnych od ludzkich wyobraźni i mniemań na temat duchowści i Boga oraz celu naszego istnienia. Strona ta nie jest przeznaczona dla zniewolonych tradycją ludzką oraz tych co nie poszukują uczciwie PRAWDY. Tutaj są umieszczone informacje od bezcielesnych, wielowymiarowych ISTOT ŚWIATŁA na temat nadchodzących REWOLUCYJNYCH zmian ŚWIADOMOŚCI ludzkości pomagających w osiągnięciu celu naszego obecnego przeznaczenia, DOSKONAŁOŚCI. Osiągnięcie statusu istoty SUWERENNO-INTEGRALNEJ.

DOGMATY

Ew. Łukasza 18:8, Biblia Warszawska
…Tylko czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?

To są słowa Jezusa Chrystusa, kiedy przebywał na ziemi w czasie swojej misji.
Od kiedy je usłyszałem aż do pewnego dnia zawsze zastanawiałem się o czym On mówił.
Myślałem sobie: no to Jezus zostanie zaskoczony jak wróci, bo jest tyle ludzi wierzących, protestanckie kościoły chrześcijańskie są pełne ludzi. Uznawałem, że w kościele katolickim nie ma wierzących, ale i z czasem tam znalazłem ludzi, którzy wierzą. Myślałem sobie: jest wiara na ziemi, jest pełno wierzących, więc pytanie Jezusa jest nieaktualne.
Moje myśli, nadzieja i poglądy na ten temat zostały rozwiane w mig, jak usłyszałem słowa:
„to nie jest wiara, to są dogmaty”
.

Zrozumiałem, że całe chrześcijaństwo wierzy w dogmaty, ale i to zostało rozwiane i zobaczyłem, że to nie chodzi o wiarę w dogmaty, zobaczyłem, że tutaj niebiosa nie używają w ogóle słowa wiara, to jest życie wg dogmatów.
Słowo wiara wg niebios oznacza zaufanie Bogu, poleganie na Bogu, czynienie Jego woli, czczenie Go w duchu, jako prawdę.

Usłyszałem takie słowa: „Utworzyli sobie dogmaty i wszystko dopasowują do tych dogmatów, jak puzzle, jeśli coś nie pasuje do dogmatu, to zostaje odrzucone, uważają, że wierzą, a ich wiara nie ma nic wspólnego z wiarą oprócz nazwy, to nie jest żywa wiara, to jest brak zaufania do Ducha Boga, obrażają Go i zasmucają, wydaje im się, że podobają się Bogu, a zapomnieli, że ten, kto ufa i wierzy Bogu podoba mu się. Sam Bóg powiedział:
List do Hebrajczyków 10:38, Biblia Warszawska
A sprawiedliwy mój z wiary żyć będzie; lecz jeśli się cofnie, nie będzie dusza moja miała w nim upodobania.
Przez to, że żyją wg dogmatów, przestali się rozwijać i nie szukają Boga ani Jego dróg, mają swoje dogmaty i żyją wg nich, przez co stali się zamknięci na nowe głębsze duchowe ekspresje, stali się głusi i otępiał ich umysł, a mówią o sobie „jestem wierzący”. Kiedy przychodzi do nich ktoś, kto prawdziwie wierzy i został oświecony z niebios, nie przyjmują go i odrzucają go, bo to co mówi nie pasuje do ich dogmatów, sami pozbywają się życia, proszą Boga o Jego głos, a kiedy On posyła swoje usta, oni je odrzucają, bo nie pasuje mowa do ich dogmatów, sami sobie zadają gwałt”.

Zrozumiałem przekaz i zobaczyłem, zrozumiałem pytanie Jezusa Chrystusa:
…Tylko czy Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie?

Zrozumiałem, że nie zawsze nazwa pokrywa się z tym, co ona reprezentuje.
Pojąłem znaczenie słowa „wiara” wg miary niebios.
Zawsze wiedziałem, że kontakt z Duchem Świętym gwarantuje życie w prawdzie, ale teraz dogłębnie zrozumiałem jak bardzo ważny jest osobisty kontakt z Duchem Świętym, to tak, jak każdy z nas ma indywidualny kontakt z powietrzem, które wdychamy, nikt za nas nie oddycha.
Tak jak mi pokazano jakiś czas temu, że wielu będzie zaskoczonych i rozczarowanych, bo mniemali, że wejdą do niebios z tzw. palcem w …, a tutaj szok.
A co dopiero ci, co w mocy imienia Jezusa czynili cuda.

Ew. Mateusza 7:22, Biblia Warszawska
W owym dniu wielu mi powie: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w imieniu twoim i w imieniu twoim nie wypędzaliśmy demonów, i w imieniu twoim nie czyniliśmy wielu cudów?
7:23 A wtedy im powiem: Nigdy was nie znałem. Idźcie precz ode mnie wy, którzy czynicie bezprawie.

Bezprawie, co to takiego?

Ew. Marka 11:22, Biblia Warszawska
A Jezus, odpowiadając, rzekł im: Miejcie wiarę w Boga!

Uczciwie analizując Biblię wynika z niej, że chodzi o wiarę Bogu, o wierzenie Mu i to jest wolność, prawo wolności, które jest wolne od dogmatów. Bo wiara nie ma nic wspólnego z kajdanami dogmatów.

List Jakuba 1:25, Biblia Warszawska
Ale kto wejrzał w doskonały zakon wolności i trwa w nim, nie jest słuchaczem, który zapomina, lecz wykonawcą; ten będzie błogosławiony w swoim działaniu.

Comments on: "DOGMATY" (1)

  1. Wpis niezwykle zgodny z moimi przemysleniami wiec pozwole sobie porozwijac temat. Pojecie „dogmatu” przywodzi na mysl „Dogmaty Maryjne” KrK czy tez „dogmat nieomylnosci papieza”, ale jest to pojecie szersze, Definicja encyklopedyczna mowi, ze jest to „twierdzenie w religii lub szkole filozoficznej świadomie lub nieświadomie przyjęte bezwarunkowo i niepodlegające podważaniu” Dogmat nie oznacza „aksjomatu” czyli pewnej oczywistosci. Dogmat to narzucone twierdzenie, narzucone przez inna osobe lub grupe sila pozycji lub „autorytetu”. Czy moze istniec wiec ruch religijny czy filozoficzny bez dogmatow? Tez nie da rady.. Multum niezliczonych indywidualnych pogladow i pojec doprowadzi predzej czy pozniej do chaosu i rozpadu ruchu. Wiec jak to pogodzic? Mozna, traktujac to jako etapy rozwoju duchowego: pierszy etap zbierania informacji i rozwoju w ramach dogmatow oraz drugi etap indywidualnego rozwoju. Podzial na te dwa etapy umozliwia powrot do etapu dogmatow i rozpoczecie na nowo indywidualnego rozwoju w razie zbladzenia. Dlatego nie nalezy przeciwstawiac dogmatow wlasnym doswiadczeniom, ani tym bardziej z nimi walczyc. Dogmaty sa wazne w poczatkowej fazie rozwoju duchowego, ale jest to faza regul dla przedszkolakow. Chlopcy i dziewczynki z zerowki zaczynaja widziec troche wiecej i nie mozna ich zapedzac z powrotem do regul przedszkolnych. 😉

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Chmurka tagów

